Emberi értékek

2006 őszén kezdtem el Network Marketinggel, emberekkel foglalkozni a főiskola mellett. Ez alatt a több mint egy évtized alatt több ezer emberrel találkoztam: leendő partnerekkel, parterekkel, hálózati vezetőkkel, cégvezetőkkel.

 

Ahogy én magam is egyre jobban fejlődtem, tudatosan folyamatosan olvastam, képeztem magam, egyre könnyebb lett az emberekkel kommunikálnom. Rengeteget tanultam és tanulok a mai napig a különböző kapcsolatokból, találkozásokból. Egy dolog tény: nincs két egyforma ember.

 

Amit viszont megfigyeltem, hogy vannak hasonló vonások, amikre ha odafigyelek egy-egy beszélgetés közben, akkor egyszerűbb szót értenünk egymással. Könnyebben ráérzek az emberekre.

 

Ez fejleszthető, tanulható bárki számára, egy titka van: rengeteget kell gyakorolni, emberekkel beszélgetni és tudatosan odafigyelni a másikra, úgymond „jelen lenni“ a beszélgetésben.

 

Ennek a folyamatnak egy másik eredménye, hogy kialakult bennem egy értékrend, hogy milyen emberek azok, akikkel szívesen dolgozok együtt: mind a saját vállalkozásom partnereiként, mind személyes vezetőmként, mind az általam képviselt vállalat vezetői, tulajdonosai vonatkozásában.

 

Az első legfontosabb a tapasztalataim szerint, hogy találjuk meg azt az embert, akit a személyes és szakmai vezetőnkként, mentorunkként el tudunk fogadni. Tudunk azonosulni az ő értékrendjével, gondolkodásmódjával, emberi dolgaival. Neki kell annak a személynek lenni, akinek az útmutatásait alázattal elfogadjuk és követjük. Ehhez persze fontos, hogy ő már tartson legalább ott, ahova mi el akarunk jutni mind emberileg, mind szakmailag.

Én nyudogt szívvel mondhatom, hogy megtaláltam 2009-ben azt az embert, akiben feltétel nélkül megbízom, hiszek benne és követem. Tudom, hogymellette nem csak a saját, hanem a partnereim szakmai és emberi fejlődése is garantáltan jó irányba tud haladni.

 

 

A másik izgalmas téma, hogy milyen emberekkel akarok együtt dolgozni. Ez abból a szempontból „egyszerű“, hogy általában több beszélgetés is lezajlik egy-egy emberrel, mire megszületik a döntés, hogy akarunk-e együtt dolgozni. Ezek alatt a beszélgetések alatt kiderül, hogy mennyire találjuk meg a közös hangot, tudunk e azonsulni egymás gondolkodásmódjával, el tudjuk egymást fogadni üzleti partnerként, és ő engem vezetőjeként.

 

 

A harmadik terület az adott vállalat vezetői, tulajdonosai. Ez egy nagyon kényes és kritikus pont, amit a lehető legnehezebb kontrollálni. Miért?

Például ha egy külföldi céggel kerülünk kapcsolatba, akkor valószínüleg a tulajdonosok is külföldön vannak, és igen kicsi az esély rá, hogy emberileg közel kerüljünk hozzájuk, beszélgessünk velük. Pláne, ha egy olyan cégről van szó, ami külföldön már több éve működik sikeresen, és abban az országban, ahol mi élünk és dolgoznánk, még nagyon gyerekcipőben jár a vállalkozás.

Ismerek olyan vállalatot is, amelyik itt Magyaroroszágon már több mint egy évtizede nagyon sikeresen prosperál, a tulajdonos évente 1-2 alkalommal el is jön ide egy nagy rendezvény keretein belül, de itt „földi halandónak“ esélye sincs közel kerülni hozzá.

 

Pályafutásom során az első két vállalkozás, amivel kapcsolatba kerültem, két külön kategória volt. Az első esetben egy nagymúltú amerikai cég volt, aki akkoriban kacsaintgatott a magyar és közép-európai piac felé. Sose találkoztam a tulajdonossal, nem tudtam milyen ember, milyen értékeket képvisel, sose hallottam beszélni a terveiről a gondolatairól. Mást nem tehettem, mint bíztam azokban, akik szintén bíztak a saját barátjukban, hogy jó lesz ez nekünk. Később megismertük a tulajdonos gondolkodás módját és személyes értékrendjét: közteher megfizetés elmaradás, börtön, majd eladta a céget egy befektető társaságnak, akiknek a profit volt az elsődleges, nem a minőség, pláne nem a hálózati partnerek…

 

A második élmény egy hazai céggel történt. Itt egy fokkal könnyebb volt a helyzet, hiszen „itthon“ voltak a tulajdonosok is, heti több alkalommal láttam is őket az irodában. Azonban itt is az emberi értékrendek mások voltak. Nem engedtek közel magukhoz szinte senkit. A vége itt is az lett, hogy a céget becsődöltették és tovább álltak.

 

És itt jött egy érdekes momentum, ami igazolja, hogy mennyire lényegi és kritikus kérdés a cég tulajdonosainak megismerése. Nemcsak a nagyvezetőknek, hanem már egy kezdő partnernek is.

 

2013 februárban vezetőmmel együtt csatlakoztunk egy olyan magyar vállalathoz, ahol még a döntés előtt volt lehetőség a tulajdonosokkal, egy családdal személyesen beszélgetni: megismerni hogy milyen emberek ők, hogyan gondolkodnak, mi a víziójuk, hogyan bánnak az emberekkel, hogyan beszélnek róluk.

Azóta is számtaalan alkalommal, rendezvényen és azon kívül is volt lehetőségem velük beszélgetni.

Az eddigi tapasztalataim alapján ők azok közé a ritka, értékes emberek közé tartoznak, akiknél a kimondott szónak nagyobb értéke van, mint egy papírnak. Korrekt, becsületes és nagyvonalú módon viszonyulnak az alkalmazottaikhoz és a partnerekhez is, legyenek akár kezdők, akár nagyvezetők.

 

Olyan emberi gesztusokat tesznek, ami egy tiszta értékrendre, emberségre utal, és hosszútávon követendő, példaértékű.
Néhány személyes példa, ami számomra nagyon sokat elárul róluk:

  • Az ifjabbik tulajdonos a budapesti irodában külön figylemet fordít arra, hogy minden évben nőnap alkalmából bejön az irodába (még ha nincs is arra más dolga, akkor is), és akik épp ott vannak nők, kap mindenki egy-egy szál szép friss tulipánt
  • Minden évben egy alkalommal az extra szigorú minőség ellenőrzéseknek megfelelő saját gyártóterületet megnyitják a partnerek előtt, és teljeskörű vendéglátással, piknikkel, programokkal, ajándékokkal, különleges előadásokkal kedveskednek nekünk. Kötetlenül lehet beszélgetni velük hétköznapi „játszós ruhában“ emberien.
  • Minden rendezvényen ott vannak – itthon és külföldön egyaránt; számomra nagyon szimpatikus az a családias légkör, ami minden rendezvényre igaz volt az én eddigi 5 évem alatt is, amióta velük dolgozom, függetlenül a rendezvény méretétől. Azt a fajta nyílt, őszinte szeretetteljes figyelmet, amit fordítanak a résztvevők irányába, akár új vendég, akár „régimotoros“ ritkaságszámba megy.
  • Ők olyan EMBEREK, akik függetlenül a több milliárdos saját vagyonuktól és a több mint 13 éve sikeresen működő millárdos forgalmú vállalatuktól, két lábbal a földön járnak, köztünk vannak, velünk vannak – ha elsétálnak melletted, és nem tudod kik ők, nem mondod meg róluk, hogy ők a tulajdonosok, csak azt érzed hogy a szó legnemesebb értelmében tiszta, JÓ emberek.
  • A jövőre, a céljaikra koncentrálnak, megteremtik az alapokat a megvalósulásukhoz: beruháznak a gyártókapacitás későbbi növelésére, saját nyaralót vesznek a partnerk, vezetők nyári képzése oktatkása céljából, amit ingyen rendelkezésnkre bocsájtanak hogy fejlesszük az új partnereket idillikus körülmények között. Saját tulajdonú irodák és előadótermek állnak rendelkezésünkre a világ több országában ingyenes használattal.

És még számtalan példát tudnék sorolni!

 

Ilyen emberekkel dolgozom, ebbe a csapatba invitállak téged is.

 

Veletek akarok tartani!

 

Ha neked is fontos, hogy minőségi, jó emberekkel dolgozz professzionális szinten a világ bármely pontján, akkor iratkozz fel MOST a hírlevelemre, és ismerd meg ezt a különleges vállalatot és embereket!

 

Kérdéseiddel vedd fel Velem a kapcsolatot MOST az alábbi elérhetőségek bármelyikén:

Hoffmann Mónika

Tel.: +36-70/61-36-917

E-mail: teiranyitodazeleted@gmail.com

Skype: monikahoffmann87

Facebook: www.facebook.com/monikahoffmann87

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

20 + tizenhat =